Stretching baksida lår

En flexibel muskulatur i baksida lår är viktig för ditt välmående i både ben, höfter och ländrygg.

Hem » Övningar » Stretchövningar » Stretching baksida lår
  • En flexibel muskulatur i baksida lår är viktig för ditt välmående i både ben, höfter och ländrygg. Baksida lår är en muskelgrupp som lätt drabbas av skador och är tacksam att ta hand om.
  • Ryggläge på golvet, rumpan så nära väggen det går med en lätt böj i knät på det stretchande benet. Ju stelare baksidan är desto längre lägger du rumpan från väggen. Noga med parallella höfter, känn gärna med händerna. Naturlig svank mot golvet och vill du förstärka stretchen testa att öka svanken.
  • Stanna kvar i 3-5 minuter, andas och slappna av. Orkar du inte stanna kvar tillräckligt länge har du tagit i för mycket.

Dela med dig av stretching baksida lår

Relaterade övningar

Sätestöj/Löparstretch

Välgörande stretch för ökad cirkulation i ben och höfter.

Så gör du sätesöj/löparstretch

Framsida lår

Effektiv stretch av framsida lår och höft.

Så stretchar du framsida lår

Grodan

Skonsam stretch av ljumskar för stela höfter och ländrygg.

Så gör du grodan

Kommentarer

3 tankar om “Stretching baksida lår

  1. Jonas says:

    Mycket skön stretch som passar mig som har sprungit alltför mycket utan att stretcha utmärkt eftersom det är enkelt att anpassa belastningen på baksida lår samtidigt som belastningen på rygg är minimal.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.