Självbehandling av stabiliserande muskler i axeln

Självbehandling av stabiliserande muskler i axeln för att öka cirkulation och rörlighet.

Hem » Övningar » Rörlighetsövningar » Självbehandling av stabiliserande muskler i axeln
  • Om du har smärta eller inskränkt rörlighet i axeln är den här självbehandlingen effektiv för att få igång cirkulation och rörlighet. Passar extra bra för dem som spelar tennis, padel eller utöver annan racketsport.
  • Lägg dig på sidan och sträck ut undre armen längs underlaget. Placera en foam roller (kan köpas hos ProRehab) högt upp på utsidan av bröstkorgen mot axeln. Här kommer du att hitta många ömma punkter som även kan stråla lite ut i armen.
  • Håll kvar punktvis eller rulla lite fram och tillbaka.

Dela med dig av självbehandling av stabiliserande muskler i axeln

Relaterade övningar

Bröstrygg med kloss

En skön bröstöppnare för stela bröstryggar.

Så gör du bröstrygg med kloss

Hunden

En effektiv rörlighetsövning för hela kroppen.

Så gör du hunden

Kobran

Aktiv övning för styrka och cirkulation i bröstryggen.

Så gör du kobran

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.