Bröstrygg med kloss eller handduk

En skön bröstöppnare som lämpar sig extra bra för stel bröstrygg som orsakats av kontorsarbete.

Hem » Övningar » Rörlighetsövningar » Bröstrygg med kloss eller handduk
  • Ökar upp rörligheten mellan skulderbladen och öppnar upp på framsidan över bröstet. En favorit för stela kontorsryggar, särskilt lätt rundade bröstryggar där huvudet och axlarna fastnat framför kroppen.
  • Använd en yogakloss eller vik och rulla ihop en handduk av duschstorlek och placera den på golvet. Lägg dig sedan ovanpå klossen/handduken så den är längs med ryggraden i bröstryggen. Armarna kan fällas ut åt sidorna, alternativt så tar du tag om armbågarna ovanför huvudet. När du är klar, rulla försiktigt av klossen/handduken åt sidan och ta dig sedan lugnt upp till stående.
  • 20-30 lugna andetag.

Dela med dig av bröstrygg med kloss eller handduk

Relaterade övningar

Kobran

Aktiv övning för styrka och cirkulation i bröstryggen.

Kobran

Ryggrotation

En välgörande övning för att öka ryggrotationen.

Ryggrotation

Stretching bröstmuskel

Skön bröstöppnare för stela bröstryggar.

Bröstmuskel

Kommentarer

4 tankar om “Bröstrygg med kloss eller handduk

    • Aktiv Rehab says:

      Hej Hatem,
      Om ingen av övningarna ger effekt trots korrekt utförande rekommenderar vi att boka ett naprapatbesök för att få en mer utförlig bedömning. Hälsningar ProRehab

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.